Jobat organiseert al jarenlang lokale en nationale jobbeurzen. Met succes, want aan iedere beurs nemen makkelijk enkele honderden tot duizenden talentvolle kandidaten deel. Een opsteker telkens voor deelnemende bedrijven, die vaak op zoek zijn naar regionaal talent uit de buurt. Covid-19 heeft er echter voor gezorgd dat Jobat nu sneller dan voorzien uitkijkt naar virtuele job events als een waardig alternatief.

1 op 4 HR-professionals heeft interesse in virtuele jobbeurzen

Dat ook de HR-markt gelooft in virtuele jobbeurzen, blijkt uit een enquête die Jobat voerde bij 235 HR-professionals. Op de vraag welke kanalen zij verwachten in te zetten na de crisis, gaf bijna 1 op 4 respondenten aan dat ze virtuele jobbeurzen overwegen. Bij grote bedrijven was dat zelfs 1 op 2. Daar willen we vanuit Jobat dus graag antwoord op kunnen bieden.

Virtueel biedt heel wat extra troeven naar matching en interactie

Komend najaar kunnen werkgevers in contact treden met talent op de virtuele jobbeurzen van Jobat. Concreet creëert Jobat een specifiek jobbeurs-portaal waarop werkgevers een ‘virtuele stand’ krijgen. Dat is een landingspagina in eigen look & feel waarop vacatures en filmpjes kunnen worden toegevoegd. Op diezelfde stand kunnen kandidaten live chatten met de recruiters van het betreffende bedrijf of kan de werkgever ervoor kiezen om een video-gesprek aan te gaan. Daarnaast kan er ook gesolliciteerd worden op de openstaande vacatures.
Kandidaten dienen zich op voorhand te registreren en een profiel aan te maken. Met behulp van de info uit hun profiel worden zij automatisch gelinkt met werkgevers die relevante jobs hebben voor hen. Wanneer zij aanmelden op de jobbeurs, zien ze dus in een oogopslag de voor hen relevante werkgevers en vacatures verschijnen.

De kracht van de Jobat jobbeurzen zit bovendien in de grote media-machine die wordt ingezet om de events kenbaar te maken bij het grote publiek. Via de nieuwsmerken van moederhuizen Mediahuis en DPG Media (Het Nieuwsblad, Het Laatste Nieuws, De Standaard, De Morgen, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg) wordt uitvoerig reclame gemaakt, zowel online als in print.

Meer info:
Maikel Van Geert, Product Manager Job Events
+32 472 80 92 73  |  maikel.vangeert@jobat.be

https://www.jobat.be/nl/werkgevers/jobat-lanceert-virtuele-jobbeurzen